زن

بابا که می یاد نگاش میکنم …خیلی خسته است بعضی اوقات تا میشود زیر فشارهای زن…زن که میگویم منظور میدهم به غریبه ….منظور میدهم به نامادری که کوچکتر از آن بود و یزرگتر از آن بودم که سایه ترس برایم بگذارد ولی برای مردش که پدرم باشد گذاشت…حساب حقوق زنان نیست .حساب فیمینیسم و مردانگی نیست …حساب تعلیق حسی است که من به او دارم…تصور کن 7 سال تمام نفرت و ترحم تمام حسی بوده که مرا در برابر پدر قرار داده…وقتی میگویم تنفر منظورم کویر خشک است …وقتی هم میگویم ترحم ریشه میدوانم به همان کویر اما با یک چشمه که آب از آن میجوشد و بعد اما سریع خورشید بخارش میکند…بعد من می مانم و عرقی که بر لیم میدود و جانم و و جودم ….تا کی شود که بادی بوزد و عرق تن خشک شود بر تنم و کمی آرامش نصیبم کند…بابا 65 ساله است…20 سال که بگذرد میشود 85 ساله ….یعنی شاید داماد و عروس شدن دختر و پسر جدیدش را ببیند…آن موقع من کجام؟شده ام حتما یک مرد 43 ساله در گوشه ای از همین ایران یا آن ور دنیا..چه فرقی میکند کجا؟بابا که می یاد چرتکه میاندازم مبادا سنش را اشتباه کرده باشم….امروز که 65 باشد فردا هم 65 است گویا ولی من باز حسابش میکنم….بعضی وقت ها تنفر چرا ولی عشقم میماند فقط برای دور و بری هایم آن قدر که تمام زنانگی های دنیا هم اغفالم نمیکند…اما نه… فقط گاهی اوقات  بدین گونه است…زنانگی های دنیا رو از فیلتر زن پدر که رد میکنم بازهم چیزی برایم باقی می ماند…بازهم یک جایی در همان کویر روی شنهای داغ با نوک پا مینویسم :روزی عاشق خواهم شد….فقط برای این که در طیف ترحم و نفرت ایستگاهی برای خودم درست کرده باشم که بتوانم بنشینم و دستها را سایه بان کنم بر چشم هایم و غروب را تماشا کنم….بادهم اگر بوزد که چه بهتر…آن موقع اگر پدرهنوز زنده باشد آرام میگویم :بابا مواظب باش عصایت را باد نبرد که باد کویر قوی است و بعد می نشانمش کنار خودم مبادا که  طلوع فردا را از دست بدهد

دسته‌ها:Uncategorized
  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

